איטום גגות בקיץ - זה הזמן לאטום את הגג

הקיץ היא תקופה נפלאה לתחזק את הבית ואם אתם רוצים לשפץ אותו או לחדש בו משהו, כדאי שתיזכרו בחודשים יוני עד יולי ולא מאוחר יותר כדי שלא תגלשו לסתיו ובטח לא לחורף. כשמדובר באיטום הגג זו מלאכה חשובה שחייבת להתבצע בקיץ, והנה כמה הסברים שיסבירו לכם מדוע.

לא לאטום עם כל תושבי המדינה

כדי לבצע איטום גגות בצורה נוחה, עליכם לאטום אותו בקיץ. עוד לפני שנדבר על חשיבות הפעולה באחת משיטות האיטום המוכרות, בעיקר זיפות גגות שמתאים לעסקים ולמבנה תעשייה וכמובן יריעות ביטומניות שאוטמות בצורה הכי טובה שיש לגגות בטון, יש צורך להבין את התהליך שתצטרכו לעבור עד לבחירת הקבלן המתאים. בקיץ, כאשר אין גשם בצפי של החודשים הקרובים, הקבלנים השונים יהיו פנויים לחלוטין. יהיה לכם קל לתאם איתם מועד כדי לאטום את הגג, יהיה לכם זמן לקבל ייעוץ ותבצעו הכול ברוגע. בחורף תושבים רבים ייזכרו לאטם את הגג ויהיה לכם קשה מאוד למצוא קבלן פנוי.

לבחור קבלן איכותי שיאטום את הגג

יחד עם העובדה שהקבלנים לא יהיו פנויים ויהיה לכם קשה מאוד למצוא קבלן שיעמוד לרשותכם בזמנים שנוחים לכם, מה שיגרור אתכם לפשרה על המועד דבר שיזיק לכם בשילוב עם עבודה או בכל זמן אחר שנוח לכם יהיה עליכם לבחור את הקבלן מאלו שיהיו פנויים ולא בטוח שהם יהיו קבלנים טובים. סקר שוק הכרחי לפני שבוחרים קבלן לאיטום הבית וברגע שאתם בוחרים באופן מצומצם כאשר הקבלנים הטובים כבר נתפסו על ידי אנשים רבים שמחפשים לאטום את הגג בלחץ של זמן בדיוק כמוכם, זו פתיחה רעה לכל המלאכה החשובה הזו.

גג אטום חייב להיות יבש

שכבת האיטום תשמור על כך שמים לא ייכנסו אך זה אומר שגם מים לא יכולים להיכנס או לצאת מהצד השני שלה. אם הגג יהיה רטוב כאשר תולבש עליו שכבת האיטום זה יכול לכלוא למעשה את המים עד אשר השכבה תוסר. הרטיבות שנמצאת מתחת לשכבת היריעות הביטומניות או מתחת לזפת שנמרחה על גג ביתכם למעשה תיכלא שם לזמן ארוך ותחדור אל תוך הבטון. כול הפעולה שנועדה לאטום את גג ביתכם לא תעזור כי הרטיבות תהיה מתחת לשכבה שתונח ולמעשה לא הרווחתם בכך דבר. פעולה זו חייבת להתבצע בתנאים מושלמים כדי שהיא תהיה עמידה.

לאטום בלי הפתעות

דמיינו לכם שקבלן האיטום מגיע אל ביתכם ומתחיל לאטום את הגג ותופס אותו הגשם. זה יכול להפריע לו מאוד במריחת הזפת או הלחמת היריעות הביטומניות אל רצפת הגג, כאשר יהיה צורך לעצור את העבודה. יכול להיות שהקבלן כבר נמצא במחצית המלאכה ולמעשה קשה מאוד להתנהל כך, ולכן מומלץ לעבוד בקיץ בראש שקט. רק אם תדאגו לאטום את הבית בחודשי הקיץ תוכלו להיות בטוחים ששום דבר לא יפריע לקבלן לעבוד ואתם והוא תהיו בראש שקט יותר ובלי לפעול בלחץ של זמן מה שיכול לגרום לפעולה חובבנית אפילו אם אינה במכוון.

למנוע את הנזקים לגג ולחסוך בעלויות

חשוב לזכור שאפילו מעט מים יכולים לפגוע בגג ולמעשה אם לא תדאגו לאטום את הגג בקיץ, יכול להיות שהגשמים הראשונים יזיקו לו מאוד. תיקחו בחשבון שעצם העובדה שאתם רואים שיש בגג נזילה, לא אומר שרק עכשיו הנזק נוצר. ככל הנראה הרטיבות כבר הייתה בגג שלכם זמן מה ורק עכשיו היא נוזלת מהצד השני, בעוד שהמים כבר מזמן נמצאים בתוך השכבות העמוקות של הבטון. במצב כזה יהיה עליכם לטפל בנזק שנוצר ברטיבות ולאחר מכן לאטום את הגג, ואם נוסיף לכך את העובדה שבחורף הקבלנים מעלים מחירים בעקבות הביקוש, הפעולה תהיה יקרה פי כמה וכמה.